Napísať, naformátovať a zdieľať článok na blogu vám zaberie veľa času. Stojí to však za to, ak máte dobrý dôvod, pre ktorý publikujete. Možno chcete zvýšiť návštevnosť vašej stránky, čo sa následne odrazí na predaji, alebo chcete jednoducho šíriť povedomie o vašej značke. Existuje však niekoľko základných chýb, ktoré často robia začínajúci blogeri. Strácajú čas písaním nekvalitných článkov, ktoré nie sú zaujímavé a neprinášajú výsledky. Čomu by ste sa mali za každú cenu vyhnúť?
V našich blogoch aj v rámci e-commerce marketingu dávame veľký dôraz na osobnosť kupujúceho. Na základe výskumov, ako aj našich predchádzajúcich skúseností, vytvárame profily fiktívnych osôb, ktoré reprezentujú rôzne cieľové skupiny. Blogy nemôžete písať pre každého, aj keď je to krásna predstava. Musíte si vybrať skupinu, ktorá je zaujímavá pre vás a vaše podnikanie. Tvorte obsah a produkty, ktoré riešia práve problémy tejto skupiny – vášho cieľového publika. Píšte jazykom, ktorý používa, a sústreďte sa na jej záujmy.
Krátke osobné príbehy na začiatku článku dokážu čitateľov upútať. Nechcú však čítať len o vás (to neplatí, ak máte silnú osobnú značku alebo ste populárna osobnosť). Nevenujte sa v článkoch len sebe a svojim osobným úvahám. Dávajte ľuďom hodnotný obsah. Svoju osobnosť môžete do článku vložiť prostredníctvom štýlu alebo použitím humoru. Niekedy je vhodný aj krátky odsek alebo článok o vás, no netreba to preháňať.
Prestaňte s tým. Fakt. Dokonca ani Google to nebaví čítať. Nedávno sme hľadali do tímu nových blogerov. Do rúk sa mi dostali mnohé portfóliá a z niektorých mi bolo do plaču. Google je už celkom sofistikovaný a nenaletí na články preplnené kľúčovými slovami. Takýmto spôsobom si návštevnosť nikdy nezlepšíte. Viete prečo? Lebo ľudia do Googlu píšu otázky, na ktoré potrebujú odpovede. Kľúčové slová vášho článku ich nezaujímajú. Píšete pre ľudí, nie pre Google. Okrem toho si okolo seba budujete komunitu čitateľov. Nezaujmete ich a na vašu stránku viac nevrátia. Suchý SEO článok plný kľúčových slov je stratou času aj peňazí.
Pamätáte si na bod č. 1, kde sme hovorili o vašom publiku? Ak nepíšete pre profesorov alebo odborníkov v nejakom odbore, mali by ste zjednodušiť jazyk, ktorý vo svojich článkoch používate. Zabudnite na odborné názvy a pojmy. Zložitý jazyk z vás neurobí veľkého experta. Práve naopak. Môže vášmu článku uškodiť. Spomaľuje čitateľov, prečítať prejsť váš článok trvá dlhšie, ľahko sa v ňom stratia, alebo ich pozornosť upúta niečo iné a na váš článok úplne zabudnú.
Aj keď používate jednoduchú slovenčinu, vyhnite sa dlhým a zložitým vetám. Krátke vety článkom dávajú dynamiku.
Obom týmto extrémom by ste sa mali vyhnúť. Na váš blog by ste mali prispievať pravidelne, inak vaši čitatelia nebudú vedieť, kedy sa môžu tešiť na nové články. Na druhej strane platí, že nový obsah nemusíte pridávať každý deň. Zlatým pravidlom je určiť si stále tempo publikovania, ktoré vyhovuje vám a vášmu podnikaniu. Ak však budete publikovať každý deň, vaše články budú menej kvalitné a stratia hodnotu, pretože im nebudete venovať dostatok času. Celý tento proces vás môže doviesť až k vyhoreniu a potom už nenapíšete vôbec nič.
Prečo píšete? Čo chcete svojimi blogmi dosiahnuť? Internet nepotrebuje viac bezvýznamných článkov a ľudia o ne tiež nemajú záujem. Ak chcete písať, musíte dbať na to, aby sa vaše články venovali témam, ktoré ľudí zaujímajú – pomáhajú im dosiahnuť cieľ alebo vyriešiť problém. Najprv porozmýšľajte nad významom vášho článku, až potom začnite písať.
Bez štruktúry sa v článku veľmi ľahko stratíte. Vytvorte si základnú štruktúru ešte predtým, než začnete písať. Držte sa jej a upravujte ju podľa toho, čo váš článok práve potrebuje. Jasná štruktúra vám pomôže dostať sa z bodu A do bodu B bez zbytočných odbočení. Od problému k riešeniu, od úvodu k záveru.
Všetci robíme chyby. Aj tí najlepší autori majú korektorov, ktorí po nich článok prečítajú a opravia. Nepublikujte, keď ste po sebe článok neprečítali. Ak ste po napísaní článku príliš unavení, nechajte ho tak a vráťte sa k nemu neskôr. Budete prekvapení, čo v ňom nájdete. Preklepy, gramatické chyby a štylistické chyby sú úplne normálne. Niekedy dokonca zistíte, že ste pri písaní úplne odbočili od témy a musíte celý článok prerobiť. Stáva sa to každému.
V súvislosti s týmto bodom mi napadá ďalšia častá chyba, s ktorou bojujem aj ja sama. Nekontrolujte článok ešte počas písania. Spomalí vás to alebo dokonca úplne zastaví. Píšte, čo vám práve príde na um, akoby ste sa rozprávali s iným človekom (klientom, zákazníkom, atď.). Na druhý deň po sebe článok skontrolujte.
Váš blog je veľmi silný nástroj, ktorý máte k dispozícii. Pracujte s ním rozumne. Môže vám priniesť mnoho zákazníkov a kliknutí, no zároveň sa z neho môže stať nudná a opustená časť vašej stránky, o ktorú nebude mať záujem ani Google. Je len na vás, čo s ním urobíte.
Bez mobilu ani na krok. Heslo, ktorým sa dnes riadia mnohí ľudia a už vôbec nie len tí neskôr narodení. Jedným z najväčších trendov posledných rokov je používanie mobilných zariadení na nakupovanie online. Podľa štatistík už viac ako polovica internetových nákupov sa uskutoční práve cez mobily, a preto je responzívny dizajn e-shopu dôležitejší ako kedykoľvek […]
Táto reforma výrazne zasiahla do fungovania slovenských e-shopov. Novela zákona o ochrane spotrebiteľa, ktorá vstúpila do platnosti 1. júla 2024, priniesla niekoľko dôležitých zmien, ktoré majú posilniť práva spotrebiteľov a zvýšiť transparentnosť obchodných praktík. Ak predávate tovary alebo poskytujete služby spotrebiteľom na diaľku či v kamenných prevádzkach, alebo prevádzkujete online platformu (e-shop), ktorá umožňuje spotrebiteľom […]
Diabol sa skrýva v detailoch. Platí to aj pri výbere vhodného prepravcu a expedičných procesoch. Čítajte ďalej a dozviete sa, na čo si dať pozor, ako predchádzať zvýšeným nákladom, nestrácať čas a ako si vybrať vhodného prepravcu. Prečo porovnať cenu balíkov a dobierok nestačí ! Okrem ceny balíkov a dobierok môže celkové náklady na prepravu […]