Chcete predávať aj online? Ak už viete, aké produkty budete predávať a kto je vaším ideálnym zákazníkom, ste pripravení na ďalší krok. Je načase premeniť víziu internetového obchodu na realitu a nájsť e-commerce platformu, ktorá splní všetky vaše požiadavky. Na úvod je dobré vedieť podľa čoho e-shop vyberať a tu je zopár tipov.
Na trhu pôsobí niekoľko lokálnych i zahraničných e-commerce platforiem, ktoré vám ponúkajú skúšobnú verziu na niekoľko dní zadarmo. Vďaka tejto možnosti si môžete systémy otestovať a zistiť tak, ktorý je pre vás najvhodnejší. Existujú viaceré úrovne alebo balíky služieb, ktoré sa líšia obmedzeniami, napríklad počtom produktov alebo administrátorov a, samozrejme, cenou. Vyššie úrovne vám môžu ponúknuť neobmedzené množstvo produktových kategórií, produktov, e-mailových adries a ďalších doplnkových služieb, ktoré rozhodne využijete, keď sa váš e-shop naplno rozbehne. Na začiatku si vyberte balík podľa vašich aktuálnych potrieb.
Sú vaši zákazníci citliví na dokonalý dizajn? Dajte si záležať na tom, ako bude váš e-shop vyzerať. E-shop riešenia na prenájom na trhu zväčša ponúkajú niekoľko šablón, ktoré sú typovo určené pre jednotlivé segmenty e-commerce. Máte presnú predstavu o tom, ako má váš e-shop vyzerať? Skúste kontaktovať prevádzkovateľa e-commerce platformy s možnosťou vytvorenia šablóny na mieru, tak ako je to u nás. Nebude to zadarmo, no možno bude pre vás investícia prijateľná.
Pekný, ľahko ovládateľný a prehľadný e-shop vašej značke pomôže rásť. Vizuálna stránka vášho nového internetového obchodu je rovnako dôležitá, ako jeho funkčnosť. Ak pre vás dizajn nehrá žiadnu rolu, prípadne to vo vašom štádiu podnikania nie je najzávažnejší problém, je pre vás dôležitejšia funkčnosť, rýchlosť a možnosti customizácie.
Ak ponúkate fyzické produkty, uistite sa, že platforma ponúka možnosť nastaviť rozdielne cenové hladiny dopravy, rovnako ako aj nastavenie doby dodania. Tieto nastavenia sú dôležité v prípade, že ponúkate produkty rôznej hmotnosti, od rôznych dodávateľov alebo prostredníctvom viacerých kuriérskych/poštových služieb.
Ak ponúkate služby, e-commerce platforma by mala disponovať možnosťou vytvorenia plánov či balíčkov v rôznych cenových kategóriách. Dôležitý je aj vizuálne príjemný spôsob, ako služby odprezentovať, napríklad formou videa. Ak predávate digitálne produkty, teda e-booky alebo kurzy, uistite sa, že platforma podporuje automatické zasielanie digitálnych produktov vašim zákazníkom, prípadne či dokáže takéto napojenie implementovať s automatickým systémom.
Aby bol nákup na vašom e-shope bezpečný, rýchly a jednoduchý, budete potrebovať spoľahlivú platobnú bránu. Vyberte preto e-commerce platformu, ktorá podporuje platbu kartou, prípadne aj obľúbený PayPal (predovšetkým na zahraničnom trhu). Ponúknuť môžete aj platbu na dobierku a platbu prevodom na účet. V tomto prípade je dôležité preveriť si, aké sú transakčné poplatky platobnej brány, ktorú bude váš e-shop používať a akým spôsobom sa budú z platieb vašich zákazníkov strhávať.
Netreba pripomínať, že osobné a platobné informácie vašich zákazníkov musia zostať v bezpečí. Vyberte si preto platformu, ktorá ponúka SSL certifikát vo všetkých plánoch a v priebehu celého nákupného procesu na vašej stránke. Implementovanie platobnej brány nie je na nezabezpečenej stránke možné, a tiež to odradí mnoho návštevníkov, ktorých prehliadač automaticky notifikuje o možnej hrozbe.
Ponúka možnosť expanzie vaše riešenie? Ak áno, máte jednu administráciu pre viac krajín? Prestavte si, že manažujete 4 krajiny a do každej sa prihlasujete osobitne. Bolo by to mierne komplikovanejšie a teda nepraktické. Overte si, či váš dodávateľ má jednu adminstráciu pre viac krajín a funkcie na expanziu.
Skladových systémov existuje niekoľko. Pokiaľ chcete predávať výhradne na e-shope, v mnohých prípadoch môžete využiť integrovaný skladový systém, ktorý sa automaticky aktualizuje. Pokiaľ ale máte kamennú predajňu a externý skladový či ekonomický systém, alebo veľké množstvo objednávok, ktoré chcete zautomatizovať, potrebujete napojenie. Pred rozhodnutím si zistite, či vami zvolená e-commerce platforma podporuje napojenie na váš skladový systém. Skladové zásoby na vašom e-shope by mali byť aktualizované, aby nedošlo k zbytočnému nedorozumeniu v prípade, že si váš zákazník objedná niečo, čo skladom fyzicky nemáte.
Porovnanie funkcií všetkých e-commerce platforiem nie je jednoduché. Spíšte si, ktoré funkcie sú pre vás dôležité. Pokiaľ je váš biznis postavený napríklad na predaji cez sociálne siete, je pre vás dôležité jednoduché prepojenie produktového katalógu a Facebook pixel. Dajte si tiež pozor na dodatočné poplatky, ktoré vám jednotlivé platformy môžu účtovať za používanie nadštandardných funkcií. Cena vášho balíka sa tak môže vyšplhať na celkom slušnú sumu. Pre každý biznis je tiež dôležitý názor zákazníkov. Váš nový e-shop by mal obsahovať kontaktný formulár, možnosť vložiť komentár alebo recenziu na produkt, ktorý si zákazník zakúpil. Váš e-shop tak bude dôveryhodný a skúsenosti zákazníkov s vašimi produktmi pomôžu pri nákupe novým návštevníkom vášho webu.
Pozrite sa, ako vyzerajú bežiace e-shopy na danej platforme, vyskúšajte si nákupný proces na jednom z nich, skontaktujte sa s prevádzkovateľom tohto e-shopu. Aj to vám pomôže pred rozhodnutím, do akej platformy investovať svoj čas a peniaze. Poskytuje platforma poradňu alebo komunitu majiteľov e-shopov, ktorí si dokážu navzájom poradiť?
Čo ak zaúradujú škriatkovia a technická chyba je na svete? Každý prevádzkovateľ e-shopu už chvíľkový výpadok určite zažil. V takýchto chvíľach je dôležitá technická podpora. Zvoľte si preto e-commerce platformu s technickou podporou, ktorá bude v ideálnom prípade dostupná nepretržite. Dôležitá je aj flexibilita v komunikácií – minimom je spojenie prostredníctvom e-mailu a telefonického hovoru. Pokiaľ ide o zahraničnú platformu, otázkou môže byť prípadná možnosť komunikácie v rodnom jazyku.
Má platforma podrobnú dokumentáciu, ktorá vás prehľadne prevedie nastavením e-shopu? Poskytuje videonávody, fyzické školenia, osobné konzultácie či možnosť kompletného nastavenia vášho e-shopu na mieru? Aj toto sú doplnkové služby, ktoré môžu pri výbere tej správnej platformy zavážiť.
Ak sa rozhodnete založiť si e-shop prostredníctvom akéhokoľvek e-shop riešenia, tak si ho predtým otestujte či vám vyhovuje. Vyskúšajte si navigáciu v menu stránky, registráciu, prípadne aj celý nákupný proces. Overíte si tak, aké má platforma možnosti a kde sú, naopak, jej slabé stránky. Dôležité sú tiež jednoduché nastavenia pre SEO a iné marketingové nástroje, ktoré vám pomôžu preraziť v online svete. Pri výbere tej správnej platformy vám prajeme veľa šťastia. Nezabudnite otestovať aj platformu Midasto na 30 dní zadarmo.
Bez mobilu ani na krok. Heslo, ktorým sa dnes riadia mnohí ľudia a už vôbec nie len tí neskôr narodení. Jedným z najväčších trendov posledných rokov je používanie mobilných zariadení na nakupovanie online. Podľa štatistík už viac ako polovica internetových nákupov sa uskutoční práve cez mobily, a preto je responzívny dizajn e-shopu dôležitejší ako kedykoľvek […]
Táto reforma výrazne zasiahla do fungovania slovenských e-shopov. Novela zákona o ochrane spotrebiteľa, ktorá vstúpila do platnosti 1. júla 2024, priniesla niekoľko dôležitých zmien, ktoré majú posilniť práva spotrebiteľov a zvýšiť transparentnosť obchodných praktík. Ak predávate tovary alebo poskytujete služby spotrebiteľom na diaľku či v kamenných prevádzkach, alebo prevádzkujete online platformu (e-shop), ktorá umožňuje spotrebiteľom […]
Diabol sa skrýva v detailoch. Platí to aj pri výbere vhodného prepravcu a expedičných procesoch. Čítajte ďalej a dozviete sa, na čo si dať pozor, ako predchádzať zvýšeným nákladom, nestrácať čas a ako si vybrať vhodného prepravcu. Prečo porovnať cenu balíkov a dobierok nestačí ! Okrem ceny balíkov a dobierok môže celkové náklady na prepravu […]