Iste ste už o QR kóde počuli a zahliadli na viacerých miestach, napríklad na vstupenkách a cestovných lístkoch. Akú úlohu zohráva a ako môžete využiť QR kód vo vašej marketingovej komunikácii?
QR kód je dvojrozmerný čiarový kód vyvinutý japonskou spoločnostou Denso-Wave v roku 1994. Skratka „QR“ znamená Quick Response, keďže kód je navrhnutý s ohľadom na rýchle dekódovanie.
QR kód sa používa na prevzatie informácií z prechodného média a vloženie do mobilného telefónu. Rozdiel medzi QR kódom a čiarovým kódom je v tom, že dokáže v sebe uložiť oveľa viac údajov, napríklad odkazy na webové adresy, text alebo geografické súradnice. Na skenovanie kódu vám stačí smartfón, v ktorom potrebujete len aplikáciu na rozpoznávanie QR kódov.
QR kód môžete využiť rôznymi spôsobmi, bez ohľadu na to, či vlastníte veľký alebo malý podnik. Môžete ich pridať do akejkoľvek tlačovej reklamy, pozvánok, vizitiek, letákov, televíznych reklám či umiestniť na vašu webovú stránku obsahujúcich napríklad nasledujúce údaje: