Odkedy sa infografika pred pár rokmi objavila v digitálnom svete, získala si veľkú obľubu a vo veľkej miere sa dnes využíva v grafickom dizajne. Infografika pracuje s vizuálnym odovzdávaním informácie čitateľovi. Zaujme pozornosť, pomáha prijímať informácie bez zdĺhavého čítania a patrí medzi efektívne marketingové nástroje. Tento nástroj odovzdávania informácií, ktoré sú plné dát, ich robí vďaka vizuálnej podobe ľahko vstrebateľnými.
V bežnom živote sa často stretávame s infografikami o počasí, mapami, nákresmi miest a dopravnej štruktúry či jednoduchými grafmi zo súhrnu dát. V posledných rokoch ale vzrástla popularita infografík aj v digitálnom svete. Infografika je vizuálna reprezentácia informácií alebo dát. Samotný rozbor slova nám napovedá, že sa jedná jednoducho o spojenie informácií a ich grafického vyjadrenia. Môže mať podobu grafu alebo diagramu s cieľom prezentovať informácie rýchlo a jasne. Rozsah pozornosti používateľov internetu sa stále zužuje a infografiky napomáhajú skrátiť čas na ich zaujatie.
Dátová infografika spracováva dáta do jednoduchých a stručných grafov, diagramov, pomerov a porovnaní.
Využívaná v médiách už dlhé roky vo forme jednoduchých vizualizácií popisovaných skutočností (počasie).
Nezobrazuje presné dát a čísla, ale skôr predstavuje vizualizáciu procesu, hierarchie, vzťahov, následnosti a štruktúr (napríklad časové osi).
Infografika by mala byť vizuálne zaujímavá a obsahovať podstatu posolstva. Pre splnenie týchto podmienok je ideálne do infografiky zahrnúť a použiť:
Nepohyblivé infografiky tvorené obrázkom, nákresom, ilustráciou či fotografiou, ktoré sa najviac používajú v blogoch, e-mailoch, príspevkoch na sociálnych sieťach a tlači.
Pohyblivé prvky v rámci infografiky majú za úlohu upútať pozornosť. Používa sa hlavne formát gif.
Vyžadujú od používateľa istú formu aktivity, napríklad pre sprehľadnenie veľkého množstva dát si môže vybrať, ktorú ich časť chce zobraziť.
Využite infografiky v marketingu je veľmi rozsiahle. Dá sa využiť v mnohých formách. Najčastejšie sa používa na zobrazenie časovej osi, grafov, návodov, postupov, porovnaní, číselných faktov alebo aj ako forma životopisov.
Vďaka vizuálnej podobe informácií sa zlepšuje zapamätateľnosť informácií. Ľudské oko preskakuje textový obsah a najprv sa zameriava na dôležité obrázky. Ľudia sú viac ochotní kliknúť na infografiku, ako na článok s čistým textom, preto pomáhajú zvyšovať konverzie. Pomocou infografík sa ľahšie rozprávajú príbehy a zasahujú emocionálne centrá mozgu.
Tvorba infografík je jednoduchá a rýchla pomocou online nástrojov, ktorých základné verzie sú zadarmo.
Infografiky sú zaujímavou taktikou na budovanie spätných linkov v rámci SEO. Infografiky zvyknú generovať dlhodobú návštevnosť aj v horizonte mesiacov.
Je možné využiť ich na mnohých kanáloch v rovnakej podobe (e-mail, sociálne médiá, blog, reklamy) a sú pre ľudí ľahko zdieľateľné.