Heureka

Natívna reklama alebo native advertising je forma reklamy, ktorá sa prispôsobuje obsahu distribučnej platformy. Súčasťou marketingu je už dlhé roky, no jej význam stúpa predovšetkým vďaka čoraz väčšej imunite spotrebiteľov voči reklame. Nejde pritom o obsah samotnej reklamy, ale o to, ako nenápadne bude umiestnená.

Druhy natívnej reklamy

Za natívnu reklamu môžeme považovať akúkoľvek reklamu, ktorá je prispôsobená obsahu a štruktúre média, na ktorom ju zdieľame. Oslovuje relevantnú časť trhu a jej dosah je zvyčajne vyšší, než dosah klasickej, napríklad bannerovej reklamy. Môže mať niekoľko podôb:

Natívna reklama vo feede

Najbežnejší typ natívnej reklamy – sponzorovaný obsah je zakomponovaný v skutočnom obsahu média, ktoré reklamu publikuje. Často ide o PR články, sponzorované príspevky na sociálnych sieťach alebo videá, ktoré kontextovo súvisia s feedom stránky, magazínu či sociálnej siete.

Natívna reklama vo vyhľadávačoch

Možno vás prekvapí, že aj PPC reklama vo vyhľadávači patrí k natívnej reklame. Je to tým, že štruktúra, spôsob zobrazenia, farba či veľkosť písma perfektne odpovedá organickým výsledkom vyhľadávania. Nebyť povinného označenia, ktoré musia mať všetky sponzorované príspevky, reklamu by sme od organických výsledkov nedokázali odlíšiť.

Natívna reklama vo videoprodukcii

Hovorí vám niečo pojem product placement? Aj ten môžeme považovať za formu natívnej reklamy. Produkt či značka môže byť propagovaná nenásilným spôsobom vo filme, hudobnom videoklipe alebo inom videu. Môže byť súčasťou influencer marketingu.

Sponzorované výpisy

Podobne ako PPC reklamy vo vyhľadávačoch, aj sponzorované výpisy majú rovnaký formát, ako organicky umiestnené produkty vo výpise. Sponzorované výpisy vidíme v porovnávačoch cien (Heureka či Glami), ale aj na inzertných portáloch.

Posledným typom natívnej reklamy sú špeciálne spolupráce dohodnuté medzi vydavateľom a inzerentom, ktoré nezapadajú do žiadnej z predchádzajúcich kategórií.

Sledujte nás
Založte si
e-shop na prenájom

E-commerce platforma pre rast vášho online podnikania. Bez viazanosti a skrytých poplatkov s možnosťou úprav na mieru a jednoduchého prechodu na e-shop na mieru.

Vyskúšať na 30 dní zadarmo
Midasto