Registráciou používateľa získa váš zákazník možnosť prihlásiť sa do vlastného konta a mať prehľad o stave svojich objednávok. Používateľské konto zjednodušuje opakované objednávky bez nutnosti opätovného vypĺňania fakturačných údajov. Registrovaný zákazník má vo svojom konte evidované faktúry a má možnosť vrátenia tovaru a reklamácie v zrýchlenom režime. Prihláseného zákazníka je možné zaradiť do cenovej skupiny.
Funkcia kamenné predajne umožňuje pridať si informácie o vašich pobočkách a využiť ich adresy napríklad ako miesto vyzdvihnutia tovaru z e-shopu. Adresy jednotlivých kamenných predajní sa taktiež zobrazia na kontaktnej stránke e-shopu.
Predávate tovar, ktorého nákup je podmienený vekovou hranicou 18 rokov? Funkcia podmienený predaj umožní vstup do e-shopu iba po potvrdení minimálnej vekovej hranice 18 rokov. Podmienený predaj je funkcia, ktorá sa využíva pri predaji tovaru pre dospelých alebo alkoholických nápojov formou internetového predaja.
Pokiaľ váš e-shop spravuje naraz niekoľko administrátorov, s notifikáciami získate prehľad o posledných zmenách a úpravách, ktoré sa v admine udiali. V sekcii Notifikácie nájdete zaznamenaný úkon, čas a meno administrátora, ktorý zmenu vykonal. S touto funkciou máte tiež prehľad o nových objednávkach, pohyboch v rámci skladového systému, úpravách ceny, zmazaných produktoch a mnohých ďalších detailoch.
Každý e-shop na platforme Midasto má jednoduchý skladový systém. Po prijatí novej objednávky sa skladové zásoby odpočítajú z variantu produktu alebo produktových skladových zásob. Vďaka tejto funkcii si rovnaký produkt a veľkosť či variant produktu nemôže zakúpiť viacero zákazníkov v rovnakom čase.
Štatistiky predaja poskytujú rýchly prehľad o výkonnosti e-shopu a stave objednávok za posledné obdobie pre každú krajinu (jazykovú mutáciu), ktorú máte aktivovanú. Štatistiky predaja, prehľad posledných objednávok a stavu vášho účtu nájdete na nástenke.
Po prihlásení sa do administrácie internetového obchodu vás privíta nástenka. Tu nájdete prehľadne, rýchlo a na jednom mieste všetky informácie o výkonnosti. Sledujte zoznam posledných objednávok, stav predplatného, stavy objednávok či notifikácie posledných úprav, ktoré sa v e-shope udiali. Nástenka vám poslúži tiež ako rýchly prehľad najdôležitejších informácií o obrate e-shopu za vybrané obdobie.
E-shop vo vrecku dostupný odkiaľkoľvek? Administrácia e-shopu na platforme Midasto je plne responzívna, a preto si e-shop môžete so sebou zobrať kamkoľvek. Správa objednávok, zmena a úprava dostupnosti produktov, ako aj všetky ostatné funkcionality môžete využívať z akéhokoľvek zariadenia pripojeného na internet.
Prehľadnosť a orientácia v e-shope je pre vašich zákazníkov veľmi dôležitý faktor. Štruktúru hlavných kategórií a podkategórií spravujete jednoduchou technikou „drag and drop“ – ťahaj a pusti. Každá kategória v e-shope má vlastný popis, meta texty, vlastnú URL a náhľadový obrázok či ikonku v detaile, zozname a v navigácii kategórie.
Cenu jednotlivých spôsobov dopravy za tovar je možné nastaviť tiež podľa hmotnosti a objemu tovaru v objednávke. V prípade, že doručujete nadrozmerný tovar alebo tovar s vysokou hmotnosťou, cena za dopravu sa automaticky prepočíta. Na správne fungovanie tejto funkcionality je potrebné nastavenie parametrov pri jednotlivých produktoch.
Cenu za dopravu objednávky si môžete nastaviť podľa potreby, resp. podľa jednotlivých spôsobov dopravy. V e-shope si môžete nastaviť aj nulový doplatok za dopravu, resp. dopravu zadarmo. Nastavené ceny dopravy sa zobrazujú automaticky podľa výšky ceny objednávky. Tieto úpravy nájdete v sekcii Nastavenia – Platba a doprava – Zoznam spôsobov dopravy – Upraviť – Nastavenie cien.
Ponúknite svojim zákazníkom viaceré možnosti, ako za tovar zaplatiť. Dostupné sú platba cez platobnú bránu, platba na dobierku, platba osobne v pobočke alebo prevodom na účet. Nastaviť si ich môžete v sekcii Platba a doprava. Za využitie jednotlivých spôsobov platby aj ich priradenie k osobitným spôsobom dopravy si môžete nastaviť poplatok. Pridať môžete neobmedzený počet spôsobov platby.
Benefity
Máte problémy s nastavením vášho e-shopu a bezplatnú konzultáciu ste už vyčerpali? Poraďte sa s aktívnymi predplatiteľmi e-shopu na prenájom Midasto. V online poradni na Facebooku získate cenné rady, tipy a odporúčania na riešenie problémov, ktoré možno trápia aj vás.
O novinkách na platforme vás pravidelne informujeme e-mailom. Ak chcete vedieť o nových funkciách, aktualizáciách systému či akciových ponukách ako prvý, prihláste na sa odber nášho newslettera. Dozviete sa tu aj mnoho zaujímavostí zo sveta e-commerce, online marketingu a budete informovaný o nových trendoch a článkoch na našom blogu.
Niečo nefunguje tak, ako by malo? V prípade technických problémov s vaším e-shopom sme vám k dispozícii online alebo telefonicky. Pokiaľ k chybe došlo na našej strane, na odstránení problému budeme pracovať bezodkladne.
Ak ste v online svete nováčik, určite sa vám hodia vedomosti o základných pojmoch z e-commerce a online marketingu. Pripravili sme pre vás slovník marketingových pojmov, ktoré sú prehľadne zoradené podľa abecedy. Nájdete tam všetko, čo pre váš všeobecný prehľad potrebujete, vrátane praktických ukážok.
Bezpečnosť a podpora
Vďaka fulltextovému vyhľadávaniu ľahko nájdete konkrétne slovo alebo slovné spojenie vo vyhľadávaní e-shopu na platforme Midasto. Ak napríklad hľadáte produkty, ktoré sú vhodné pre vegánov, fulltextové vyhľadávanie vám zobrazí všetky produkty, kde sa toto slovo nachádza. Rýchle a správne fungujúce vyhľadávanie zákazníkom výrazne uľahčuje nakupovanie.
Dáta vášho e-shopu sú v bezpečí a zálohované vďaka pravidelnej funkcii automatická denná záloha dát. Nemusíte sa tak obávať, že v prípade výpadku na serveri prídete o vaše dáta v e-shope. Dáta e-shopu, ako sú informácie o produktoch, fotky, popisy, články, databáza a iné súčasti e-shopu, sú u nás v bezpečí.
Technológia sa posúva míľovými krokmi, a preto ani my nespíme na vavrínoch. S tímom našich IT developerov pracujeme na nových systémových funkcionalitách a integráciách, ktoré zjednodušujú nákupný proces alebo reagujú na zmenené legislatívne nariadenia. Všetky integrácie a funkcionality systému získate bezplatne a automaticky aj pre váš e-shop.
E-shopovú platformu Midasto neustále vylepšujeme, aktualizujeme a ladíme. Reagujeme na rýchlo sa vyvíjajúci e-commerce segment a jeho potreby. Pribúdať budú nové šablóny, funkcie či integrácie a prepojenia. Pri každej zmene automaticky a bezplatne aktualizujeme systém pre všetky internetové obchody, ktoré sú na platforme aktívne.
Každý systém je navrhnutý inak, preto chvíľu trvá, kým sa v ňom zorientujete. Naším cieľom je to, aby ste vedeli plnohodnotne ovládať váš e-shop už od začiatku, a preto každému novému predplatiteľovi e-shopu na platforme Midasto poskytujeme bezplatnú konzultáciu formou školenia online alebo osobne v rozsahu dvoch hodín.
Spoznajte a orientujte sa lepšie v administrácii e-shopu aj vďaka nášmu podrobnému používateľskému manuálu, ktorý nájdete v sekcii Podpora. Tu máte k dispozícii podrobne vysvetlené jednotlivé kroky, ktoré je potrebné urobiť pre správne nastavenie e-shopu a mnoho iného. Nenašli ste napriek tomu odpoveď na vaše otázky? Napíšte nám. Naši stáli klienti oceňujú okrem iného aj to, že reagujeme naozaj veľmi rýchlo.
Platforma Midasto má vysokú úroveň zabezpečenia systému. Na dokončenie registrácie testovacieho e-shopu je potrebné overenie e-mailových adries. Pri prihlasovaní systém využíva šifrovanie hesiel. Na registráciu používateľa v e-shope je taktiež nutné predchádzajúce overenie e-mailom.
Overenie zabezpečenia bezpečnostným certifikátom e-shopu je v dnešnej dobe nevyhnutnosťou. Ten je potrebný nielen z bezpečnostných, ale aj technických dôvodov, napríklad na aktiváciu online platby cez platobnú bránu. Každý e-shop, ktorý podporuje systém Midasto, je zabezpečený protokolom HTTPS a bezplatným bezpečnostným SSL certifikátom Let's Encrypt.
Platforma Midasto je v súlade s platnými nariadeniami v súvislosti s ochranou osobných údajov a vyhláškou GDPR. Systém má prednastavený systém GDPR, kde zákazník pri návšteve e-shopu dáva súhlas s použitím súborov Cookies a taktiež pri odoslaní objednávky súhlasí s podmienkami ochrany osobných údajov.
Na kvalite nám záleží. Spolu s vyladeným e-shopom poskytujeme našim zákazníkom server s vysokou dostupnosťou a rýchlym servisom v prípade akýchkoľvek problémov. Kvalita serverového vybavenia súvisí s rýchlosťou načítania e-shopu, ktorá sa výrazne podieľa na výške konverzného pomeru.
Funkcie optimalizácie vyhľadávania (SEO)
Porovnávače cien sú pre mnohé e-shopy dôležitou súčasťou predajnej stratégie. E-shop na platforme Midasto vám poskytuje funkcie na optimalizáciu pre porovnávače na úrovni názvu produktu a priradenia do vhodnej kategórie. Vďaka vhodnému nastaveniu porovnávačov sa vaše produkty zobrazia v správnych kategóriách, čo predstavuje základ úspechu na to, aby zákazník na danej platforme porovnávača produkt našiel a nakúpil vo vašom e-shope.
V administrácii si v sekcii Používatelia – Cenové skupiny môžete pridať a upraviť cenové skupiny zákazníkov, výšku zľavy pre danú cenovú skupinu a nastaviť si aj to, na aké kategórie je možné danú zľavu využiť. Funkciu cenové skupiny preto možno použiť ako vernostný systém pre váš e-shop. Zákazníkovi sa totiž po prihlásení do zákazníckeho konta automaticky zobrazia ceny po zľave.
Produkty pridané do košíka v e-shope si systém zapamätá aj po opustení stránky e-shopu. Prihlásený zákazník sa k nim môže vrátiť neskôr a nákup dokončiť. Vďaka funkcii opustený košík je tak nákup vašich zákazníkov pripravený na odoslanie po opätovnom prihlásení do používateľského konta, a to na akomkoľvek zariadení.
Funkcia wishlist funguje u každého prihláseného zákazníka, ktorý si môže uložiť vybrané či obľúbené produkty a sledovať vývoj ich ceny alebo si zjednodušiť finálny výber pred nákupom. Produkty uložené vo wishliste predstavujú selekciu produktov, o ktoré má potenciálny zákazník záujem. Následne si z wishlistu môže produkty presunúť do nákupného košíka a dokončiť nákup.
Po prihlásení do zákazníckeho účtu si môže používateľ uložiť produkty do porovnania a v prehľadnej forme vyhodnotiť hlavné rozdiely v ich parametroch. Pri jednotlivých produktoch sa vám po prejdení myšou zobrazí možnosť Porovnať. V sekcii Porovnania produktov následne nájdete všetky atribúty, ktoré sú pri jednotlivých produktoch nastavené. Na základe týchto parametrov sa vaši zákazníci môžu jednoduchšie rozhodnúť, ktorý produkt je pre nich ten pravý.
V administrácii e-shopu na platforme Midasto si môžete zvoliť automatické alebo manuálne schvaľovanie komentárov či hodnotení.
Jednotlivé stránky e-shopu sa po prepnutí na ostrú verziu automaticky indexujú, a teda sa zobrazujú vo výsledkoch vyhľadávania. Indexovanie stránok je, laicky povedané, proces pridávania webových stránok či e-shopov do vyhľadávania vyhľadávačov. Pokiaľ je váš e-shop v testovacej verzii, indexácia stránok je vypnutá a priamo bez webovej adresy vášho testovacieho e-shopu ho nemožno nájsť.
Vhodne zvolené meta texty môžu zvýšiť čítanosť článkov vo vašom e-shope. Každý článok má, samozrejme, možnosť úpravy meta textu, meta popisu a tagov pre jednoduchšiu orientáciu v e-shope. Pokiaľ je súčasťou vašej marketingovej stratégie obsahový marketing, s e-shopovou platformou Midasto bude optimalizácia pre vyhľadávače jednoduchšia.
Pre jednotlivé produkty si môžete v administrácii e-shopu pridať meta texty a meta popisy. Produktový meta názov a meta popis môžete vložiť v textovej časti pri úprave produktu. V administrácii produktu si po jednoduchom prekliknutí môžete upraviť meta texty pre každú jazykovú mutáciu. Vďaka správne zvoleným meta textom (ako aj komplexnému SEO v e-shope) môžete zvýšiť organickú návštevnosť e-shopu a predajnosť vašich produktov.
Z hľadiska SEO je dôležité, aby každá kategória e-shopu mala nielen popis, ktorý je viditeľný pre každého návštevníka, ale aj vlastný meta názov a meta popis. Vhodne zvolené meta texty môžu zvýšiť mieru prekliku, ak ich máte naformulované správne. Pri formulácii meta textov nezabudnite použiť správne kľúčové slová, ktoré vystihujú danú produktovú kategóriu.
V sekcii Marketing – SEO si môžete pridať vlastný meta názov a meta popis pre váš e-shop, čo môžete urobiť aj pre každú prepojenú doménu samostatne a na jednom mieste. Najvhodnejší meta názov a meta popis pre váš e-shop je ten, ktorý sa zhoduje s obsahom vášho e-shopu. Pokiaľ je to možné, použite v ňom kľúčové slová.
Integrácie a prepojenia
Meta (Facebook) používa marketingové údaje na zobrazovanie reklám ľuďom, ktorí o ne pravdepodobne budú mať záujem. Jedným typom marketingových údajov sú udalosti na webe, kam patria akcie, ktoré ľudia vykonávajú na vašom webe. Napríklad nákup alebo pridanie položky do košíka. S prepojením cez Meta (Facebook) Pixel automaticky získate prepojenie na štandardné eventy (akcie zákazníkov), ako sú Purchase, Add To Cart, Page View, Landing Page View. V prípade potreby vám rozšírené eventy e-shopu radi nastavíme formou doplnkovej služby.
Pripomeňte sa vašim zákazníkom formou newslettera. Mailchimp je jednou z najpopulárnejších platforiem na rozosielanie hromadných e-mailov na svete a túto integráciu poskytuje aj e-commerce systém Midasto. Stačí, ak sa na tejto platforme zaregistrujete, Mailchimp API kľúč vložíte do administrácie vášho e-shopu a prepojenie je hotové. Pre jednotlivé prepojené domény si môžete nastaviť samostatné prepojenie.
Chcete integrovať Facebook chat a odpovedať na otázky vašich zákazníkov prostredníctvom tejto platformy? Prepojte e-shop s Facebook chatom vďaka bezplatnej integrácii. Na používanie Facebook chatovacieho okienka musí byť používateľ prihlásený vo svojom Facebook konte. Na druhej strane je však výhodou to, že k diskusii sa môže zákazník či administrátor neskôr vrátiť.
Spojte sa so zákazníkmi formou online chatu vďaka integrácii chatového pluginu tawk.to. Táto služba vám umožňuje monitorovať návštevníkov e-shopu v reálnom čase, chatovať s nimi, vytvárať tickety a mnoho iného, a to úplne zadarmo. Chatovacie okienko tawk.to sa objaví vždy v spodnej časti e-shopu, pričom návštevníkovi sa zobrazí prednastavený text, kde ho môžete informovať o prebiehajúcej akcii a podobne.
Do exportu XML feedov si môžete zvoliť vami vybrané kategórie e-shopu. Výhodou manuálneho výberu kategórií je to, že si môžete vybrať iba tie kategórie, ktoré sú pre vás z hľadiska predaja dôležité – napríklad kategórie produktov, ktoré máte skladom. Vynechať môžete naopak tie, ktoré pre váš e-shop predstavujú doplnkový tovar. Takto nemusíte platiť ani dynamickú reklamu na Google alebo Facebooku, pokiaľ je to pre vás nevýhodné.
Vytvárajte dynamické Google kampane a generujte viac nákupov v e-shope na platforme Midasto aj vďaka produktovému feedu pre Google. Feed, ktorý využíva vyhľadávač Google, je možné uplatniť tiež na iných platformách, ktoré ho využívajú, Pri Google XML feede stačí povoliť jeho export, nastaviť interval exportovania a vygenerovať adresu XML feedu.
Produktový XML feed pre Facebook a Instagram je všestranne využiteľný marketingový nástroj. Katalóg produktov vám napríklad umožňuje vytvárať dynamické retargetingové reklamné kampane, označovať produkty v príspevkoch a príbehoch na Facebooku a Instagrame, vďaka čomu zjednodušíte zákazníkom nákup a váš marketing bude efektívnejší.
Google Analytics Enhanced Ecommerce umožňuje odosielanie údajov o zobrazení, propagácii a predaji produktu s ľubovoľným zobrazením stránky a udalosti v službe Google Analytics. V systéme Midasto si túto službu môžete prepojiť priamo v administrácii e-shopu.
Nástroj Meranie konverzií vám pomôže veľmi presne zmerať efektivitu vašich investícií do Heureky. Pokiaľ chcete aktivovať funkciu Heureka – meranie konverzií, v administrácii e-shopu na platforme Midasto stačí vložiť unikátny kľúč, ktorý nájdete po prihlásení do administrácie účtu na portáli Heureka. Kód uvidíte po kliknutí na Štatistiky a reporty – Meranie konverzií.
Certifikát Heureka – overené zákazníkmi zvyšuje dôveryhodnosť vášho e-shopu. Získate ho na základe pozitívnych recenzií na portáli Heureka. Pre váš e-shop na platforme Midasto stačí mať nastavené povolené zobrazenie certifikátu Heureka – overené zákazníkmi a ak váš internetový obchod spĺňa podmienky na jeho udelenie, odznak sa zobrazí vašim zákazníkom v e-shope.
Glami je vyhľadávač produktov z rôznych módnych e-shopov na jednom mieste. Exportný XML feed vášho e-shopu je kompatibilný s módnym porovnávačom cien Glami. Správne nastavený XML feed v kombinácii so správne zaradenými produktmi vám pomôže nasmerovať do vášho e-shopu zákazníkov z tohto obľúbeného porovnávača, ktorý je zameraný prevažne na oblečenie, topánky, doplnky, šperky a hodinky.
E-shopová platforma Midasto dokáže automaticky generovať aj exportný XML feed produktov v e-shope, ktorý používa porovnávač cien Najnakup.sk. Prostredníctvom správne nastaveného XML feedu a správne zaradeným produktom tak môžete osloviť návštevníkov porovnávača Najnakup.sk.
Marketing
Chcete zmeniť existujúcu URL adresu pre produkt, kategóriu, statickú stránku či článok, no nechcete, aby sa pôvodná adresa stala nefunkčnou? Využite funkciu presmerovania, ktorá zabezpečí, že návštevník bude po kliknutí na starú verziu URL adresy presmerovaný na novú. Z hľadiska SEO je lepšie stránku presmerovať na inú adresu alebo na hlavnú stránku e-shopu, ako keby ste vyhľadávaču ponúkli hlásenie 404 – Stránka neexistuje, v ktorej sa navigácia na webe končí.
S funkciou kampane a zľavové kódy môžete pridávať jednotlivé zľavové kampane a upravovať ich osobitné podmienky použitia. Zľava sa uplatní po použití zľavového kódu, pokiaľ zákazník splní vami definované podmienky. Nastaviť si môžete vlastný formát kódu, napríklad to, pre ktorú menu je platný, hodnotu zľavy v eurách alebo percentách, dĺžku jej platnosti a maximálny počet použití. Obmedziť môžete platnosť kódu pri objednávke v stanovenej hodnote (od – do), ako tiež to, či táto akcia je alebo nie je platná aj na už zľavnené produkty. Okrem vyššie uvedených podmienok môžete obmedziť platnosť kódu na vami vybrané kategórie e-shopu, značky, výrobcov či kolekcie. Definovať si môžete vlastný formát kódu alebo vám ho systém vygeneruje automaticky.
Newsletter predstavuje obľúbený marketingový nástroj na znovu oslovenie či získavanie nových zákazníkov. Mailchimp je jednou z najpopulárnejších platforiem na rozosielanie hromadných e-mailov na svete. Na správnu integráciu s e-shopovým systémom Midasto stačí, ak sa na tejto platforme zaregistrujete, Mailchimp API kľúč vložíte do administrácie vášho e-shopu a prepojenie je hotové. Pre jednotlivé domény si môžete nastaviť aj samostatné prepojenie s platformou Mailchimp.
Dostupnostný XML súbor slúži výhradne pre položky, ktoré sú pripravené na okamžitú expedíciu prepravnou službou alebo fyzicky dostupné skladom v kamennej pobočke, prípadne pre tie, pri ktorých poznáte presný dátum dodania zákazníkovi (alebo presný dátum, kedy bude produkt pripravený na vyzdvihnutie v pobočke). Na správne fungovanie je potrebné skontrolovať nastavenia v sekcii Dostupnosť produktov.
XML feed vašich produktov sa generuje automaticky podľa vami zvolenej frekvencie. Automatické generovanie XML feedov môžete nastaviť vo frekvencii 1x denne, 2x denne, každých 6 hodín, každé 3 alebo 2 hodiny. Pri exportovaní XML feedov si môžete vybrať kategórie, z ktorých produktov chcete exportovať. Vďaka automatickému generovaniu XML feedov sú vaše produkty ľahko dostupné v rozličných vyhľadávačoch.
Ponúknite vaše produkty v rôznych vyhľadávačoch vďaka XML exportu feedov a získajte nových zákazníkov. XML feed je automaticky generovaný kód na prenos popisov produktov, ich ceny alebo fotky. V každom vyhľadávači je potrebné registrovať váš e-shop samostatne. Následne si môžete XML feed vygenerovať a nahrať ho na rôzne platformy. Pre jednotlivé prepojené domény si môžete generovať obsah samostatne.
Buďte v spojení s vašimi zákazníkmi cez online live chat. Využiť môžete integráciu Facebook Messenger zákazníckeho chatu alebo aplikáciu tawk.to. Implementácia zákazníckeho chatu na platforme Midasto je veľmi jednoduchá. Stačí do vybraného políčka pridať kód, ktorý si vygenerujete na stránke služby a chat bude aktívny. Komunikácia so zákazníkmi následne prebieha na stránke služby, ktorá chat poskytuje.
Prepojenie porovnávača cien Heureka s e-shopovou platformou Midasto je veľmi jednoduché a zvládnete to bez pomoci odborníka. Stačí vložiť API kľúč pre službu Heureka – overené zákazníkmi a verejný kľúč pre službu Heureka – meranie konverzií a povoliť tieto služby. Ak máte prepojené viaceré domény a používate Heureku v Čechách, pre jednotlivé domény je možné pridať samostatné kódy.
Meta Pixel (pôvodne Facebook Pixel) je kód, ktorý po umiestnení do vášho e-shopu zaznamenáva správanie návštevníkov, ktorí prišli na vašu stránku zo sociálnych sietí, meria konverzie a trackuje predaje. Prepojením Meta Pixel kódu v administrácii Midasto môžete využívať analytické údaje o návštevníkoch vášho e-shopu zo sociálnych sietí Facebook a Instagram. Pokiaľ máte prepojené viaceré domény, pre jednotlivé domény je možné pridať samostatné trackovacie kódy Facebook Pixel kódu.
Analyzujte štatistiky návštevnosti vášho e-shopu pomocou Google Analytics. Prepojiť môžete Google Analytics kód, Google Analytics 4 kód, Google Tag Manager kód a nastaviť povolenie pre Google Ecommerce Tracking. Ak máte prepojené viaceré domény, pre jednotlivé domény je možné pridať samostatné trackovacie (sledovacie) kódy.
Jednotlivé účty sociálnych sietí si môžete prepojiť s vaším e-shopom veľmi jednoducho, a to priamo v administrácii systému Midasto. Nastavenie nájdete v sekcii Marketing – Sociálne siete. Účty pre všetky jazykové mutácie je možné nastaviť samostatne na jednom mieste. Jednotlivé účty sociálnych sietí sa automaticky zobrazia v päte e-shopu.
Multidoménovosť, multijazyčnosť a multimenovosť
Administráciu e-shopovej platformy Midasto si môžete zobraziť vo viacerých svetových jazykoch. Vďaka tejto funkcii je orientácia v administrácii vášho e-shopu jednoduchšia, prehľadnejšia a dostupnejšia aj pre správcov bez znalosti slovenského jazyka. Pokiaľ plánujete expandovať na zahraničné trhy, úprava e-shopu, správa objednávok či fakturácia je bez jazykovej bariéry. Rovnako tak môžete využiť platformu Midasto na podnikanie online kdekoľvek na svete.
Spolu s jazykom e-shopu sa zákazníkovi automaticky zobrazí produktová ponuka v lokálnej mene. Cenu jednotlivých produktov v rôznych peňažných menách je potrebné upraviť pre všetky produkty samostatne, a to pre každú jazykovú mutáciu. Na vyžiadanie je ako doplnková služba možné nastavenie automatického prepočtu meny na základe aktuálneho kurzu alebo vašej preferencie.
S funkciou multijazyčnosť si zákazníci môžu zobraziť obsah vášho e-shopu v niekoľkých jazykoch. Jednotlivé jazykové mutácie si aktivujete v administrácii vášho e-shopu. Následne je potrebné urobiť úvodné nastavenia a môžete predávať. Zákazníkovi sa po prepnutí jazykovej lokalizácie v pravom hornom roku zobrazí obsah v požadovanom jazyku. Aktuálne dostupné jazyky sú slovenčina, čeština, angličtina, nemčina a maďarčina. Vďaka viacerým jazykom e-shopu umožníte nákup takmer každému. Prevádzka viacjazyčného e-shopu je dostupná od balíka Business.
Vďakafunkcii multidoménovosť môžete pridať a spravovať obsah e-shopov na rôznych webových doménach priamo v jednej administrácii. Jedno rozhranie administrácie je možné prepojiť s viacerými doménami. Táto funkcia umožňuje jednoduchú expanziu na zahraničné trhy, pokiaľ sú pre vás lokalizované domény výhodnejšou voľbou. Predaj produktov pre koncového zákazníka je dostupný v lokálnom jazyku s lokálnou doménou. Výhodou sú tiež znížená náročnosť na správu skladových zásob a zjednodušená fakturácia. Multidoménovosť si môžete aktivovať od balíka Business.
Objednávky e-shopu
Doprava zadarmo je funkcia, ktorú si môžete vo vašom e-shope nastaviť od určitej hodnoty objednávky, prípadne sa bezplatná doprava môže aplikovať automaticky pre všetky objednávky. Zákazníkovi sa v procese objednávky zobrazí cena za dopravu ako bezplatná, pokiaľ spĺňa vami určené kritériá. Bezplatnú dopravu ako benefit pre zákazníkov si môžete nastaviť pre vybrané spôsoby dopravy či platby. Napríklad, pri platbe vopred prevodom alebo pri platbe kartou online, ak chcete motivovať zákazníkov, aby využívali tieto spôsoby platby či dopravy.
Podnikateľ by mal počas celého zdaňovacieho obdobia dodržiavať číslovanie faktúr, ktoré si na začiatku obdobia zvolil. V systéme Midasto si môžete nastaviť vlastný číselný rad faktúr a dobropisov. Funkcia nastavenia číselných radov slúži na nastavenie formátu číselného radu, na základe ktorého sa potom vytvárajú číselné rady pre jednotlivé typy dokladov. Číselné rady si môžete na začiatku nového zdaňovacieho obdobia znova upraviť podľa vašich potrieb.
V prípade, že si zákazník nemôže z akýchkoľvek dôvodov vytvoriť vlastnú objednávku, môžete ju s jeho súhlasom a zaslanými osobnými údajmi vytvoriť manuálne priamo v administrácii e-shopu. Manuálna objednávka vytvorená so súhlasom zákazníka je následne spracovaná štandardným spôsobom, tak ako akákoľvek iná objednávka.
Akýkoľvek e-shop na platforme Midasto dovolí zákazníkom nákup tovaru iba na základe nastavených skladových zásob. V prípade, že sa produkt vypredá a vyčerpá sa jeho skladová dostupnosť, systém obmedzí možnosť nákupu daného produktu, ktorý sa tak stane nedostupným. Vďaka tejto funkcii sa nemôže stať, že by si niekto objednal tovar, ktorý nie je na sklade. Vyhnete sa tak nespokojným zákazníkom.
Dobropis je potrebné zákazníkovi vystaviť pri úplnom alebo čiastočnom zrušení dodávky tovaru či služby. Systém Midasto vám umožňuje vytvorenie dobropisu na základe faktúry. Vďaka prehľadnej evidencii dobropisov sú dostupné kedykoľvek a môžete si ich stiahnuť aj ako PDF. Dobropis vygenerovaný v systéme Midasto spĺňa právne náležitosti, ktoré takýto doklad musí mať.
Ku každej objednávke vám e-shopový systém Midasto umožňuje vygenerovať faktúru s údajmi uvedenými v objednávke. Faktúra je generovaná na základe údajov, ktoré uviedol zákazník pri odosielaní objednávky a je možné ju upraviť v prípade, že v objednávke nastali zmeny a je napríklad potrebné upraviť základné informácie o dodávateľovi, odberateľovi či fakturačné údaje. Každá vytvorená faktúra je prepojená s objednávkou a dostupná na stiahnutie aj vo formáte PDF.
Chce si váš zákazník svoj nákup premyslieť, prípadne nemá čas dokončiť objednávku v jednom momente? Žiadny problém! Vďaka funkcii opustený košík si e-shopový systém Midasto zapamätá obsah košíka prihláseného používateľa, ktorý následne môže svoj nákup dokončiť neskôr. Opustený košík funguje iba v prípade, že je používateľ prihlásený vo svojom účte.
Ak chcete predávať tovar formou B2B, funkciu cenové skupiny je možné využiť ako jednoduchý veľkoobchodný systém. Na správne fungovanie tejto funkcie stačí, ak si váš veľkoobchodný odberateľ založí používateľské konto. Jeho e-mailovú adresu následne zaradíte do cenovej skupiny a po prihlásení sa mu budú v e-shope zobrazovať veľkoobchodné ceny.
Funkcia cenové skupiny zákazníkov vám umožňuje vytvoriť špeciálnu zľavu pre vybraných registrovaných používateľov. Ceny produktov v e-shope sa im následne po prihlásení do zákazníckeho konta zobrazia už s danou zľavou. Túto funkciu môžete využiť napríklad ako benefit, zľavu pre členov klubu alebo pravidelných zákazníkov. Funkcia môže zároveň slúžiť ako vernostný program pre vašich zákazníkov.
Obsah
Organizujete workshopy, prezentácie, športové podujatia alebo chcete poskytnúť mediálny priestor iným akciám na vašej stránke? S funkciou podujatia sa všetky nadchádzajúce akcie zobrazia v prehľadnej forme vo vašom e-shope. Najbližšie podujatia je možné zobraziť aj ako sekciu na hlavnej stránke e-shopu. V rámci aktuálnej funkcionality však možno podujatia iba zobraziť, prípadne zdieľať na sociálnych sieťach.
Zjednodušte čitateľom vášho blogu orientáciu v jednotlivých kategóriách vo vašom e-shope. V administrácii si môžete upraviť predvolené poradie kategórií a ich štruktúru. Pridať si môžete akýkoľvek počet kategórií článkov, no najvhodnejšie je zvoliť si jednoduchú štruktúru, na základe ktorej sa bude váš čitateľ prehľadne orientovať.
Publikovaním článkov si budujete vzťah s vaším zákazníkom. Vďaka kvalitne spracovanému článku sa môže náhodný návštevník stať vaším zákazníkom. Články tiež slúžia na zvyšovanie organickej návštevnosti, pokiaľ je ich obsah správne optimalizovaný. Publikovanie článkov je v e-shopovom systéme Midasto jednoduché, takže ho bez väčších problémov zvládne aj začiatočník. K dispozícii je tiež prepracovaný wysiwyg editor, ktorý sa postará o nenáročné publikovanie článkov.
Multimédiá predstavujú rôzne súbory, či už produktové fotografie, obrázky, alebo vektory, ktoré sa dajú zobraziť na rôznych miestach vášho e-shopu na platforme Midasto. Prehľadný zoznam multimediálnych súborov v administrácii vášho e-shopu vám umožňuje jednoduchú orientáciu, filtrovanie, nahrávanie, odstránenie a úpravu ich popisov. V multimédiách nájdete všetky podporované formáty súborov, ktoré je možné nahrať na e-shop a použiť v akejkoľvek sekcii.
Produkty
Produktové kupóny slúžia na personalizované, presne zadané akciové ceny. Pri kupóne sa nezadáva zľava, ale nová cena produktu. Kupón sa nedá uplatniť, pokiaľ bude zadaná cena vyššia ako aktuálne nastavená cena produktu. Pole Uplatniteľný na max. počet produktov vyjadruje maximálny počet produktov, na ktoré je možné kupón uplatniť. Pokiaľ je napríklad nastavený maximálny počet na dva a v košíku má zákazník až tri takéto produkty, akciová cena sa uplatní len na dva a tretí produkt bude za plnú sumu.
Pri jednotlivých produktoch v sekcii Cena si môžete nastaviť percentuálnu zľavu alebo výslednú zľavnenú cenu produktu, ako aj dĺžku trvania tejto zľavy. Pôvodná cena sa zobrazí v náhľade i detaile produktu vo vašom e-shope. Produktovú zľavu spolu so všetkými nastaveniami je možné upraviť pre všetky jazyky e-shopu na jednom mieste.
Jeden výrobca a viacero značiek? Žiadny problém. V takom prípade je vám k dispozícii funkcia výrobcovia, ktorá funguje na podobnom princípe ako funkcia značky produktov. Administrácia jednotlivých výrobcov pre produkty e-shopu je dostupná na jednom mieste pre každú krajinu. Upraviť si môžete názov, URL, popis, meta texty a logo.
Značka sa v e-shope zobrazuje pri každom produkte, ktorý ju má priradenú. Kliknutím na logo značky vás systém automaticky presmeruje na všetky produkty, ktoré sú priradené k danej značke. Administrácia jednotlivých značiek e-shopu je dostupná na jednom mieste pre každú krajinu. Upraviť si môžete názov, URL, popis, meta texty a logo.
Funkcia veľkostná tabuľka slúži ako prehľad číslovania, resp. určovanie (konfekčných) veľkostí primárne pre oblečenie, topánky či iný tovar. Zvyčajne sa veľkosti u jednotlivých značiek odlišujú, a preto je vhodné prepojiť produkt s príslušnou veľkostnou tabuľkou. Pridajte si vlastné veľkostné tabuľky, na základe ktorých si zákazník porovná vlastné miery a zvolí vhodnú veľkosť tovaru. Tie následne môžete priradiť k jednotlivým produktom.
Sekciu aktuálne pripravujeme. Čoskoro sa dozviete viac informácií.
V administrácii e-shopu na platforme Midasto je možné pridať video do popisu produktu. Video jednoducho vložíte prostredníctvom textového editora produktového popisu. Takto prepojené video sa zobrazí v popise produktu na mieste, ktoré si zvolíte. Do popisu produktu môžete pridať viacero videí.
Produkty jednotlivých kategórií rovnako ako výsledky vyhľadávania sa zobrazujú na základe nastaveného radenia, napríklad podľa najnavštevovanejších, najpredávanejších, najobľúbenejších, najlacnejších, najdrahších alebo najnovších. Polia Predajnosť, Návštevnosť a Popularita majú okrem štatistickej úlohy aj zodpovednosť za zoradenie produktov v kategóriách. Radenie produktov podľa popularity zodpovedá za poradie tovarov od najobľúbenejších. Tento údaj nie je aktualizovaný systémom a radenie produktov si môžete prispôsobiť.
V zozname produktov vám systém umožňuje filtrovať podľa produktového čísla, názvu, stavu, kategórie, značky alebo výrobcu. Vďaka jednoduchému vyhľadávaniu je práca s administráciou pohodlnejšia, čo zároveň uľahčuje komunikáciu so zákazníkmi v prípade otázok ohľadom objednávok či reklamácií.
Zobrazenie produktu s pokročilými variáciami sa využíva v prípade, že jednotlivé variácie majú rozdielnu cenu, popis či parametre. Jednotlivé variácie sa líšia aj rôznou veľkosťou balenia produktu, príchuťou a pod. Každý variant má svoju vlastnú URL adresu a správa sa ako samostatný produkt. K jednotlivým variáciám sa dostanete po kliknutí na vybranú variáciu z hlavného produktu.
Typ produktu s jednoduchými variáciami má viaceré veľkosti a farebné vyhotovenia. Pri produkte s jednoduchými variáciami môžete nastaviť aj dostupnosť jednotlivých veľkostí alebo iných variácií daného produktu. Všetky variácie pri tomto type produktu majú rovnakú cenu a parametre.
Jednoduchý produkt je základný typ produktového zobrazenia položky na platforme Midasto. Nemá variácie (farebné vyhotovenia, veľkosti a pod.). Ide o jedinečný produkt, ktorý je predávaný samostatne. Jednoduchý typ produktu má všetky funkcie ako iné typy produktov.
Spoplatnené funkcie
Nastavenie platobnej brány GoPay
Nastavenie produktového katalógu a prepojenie s Google Merchant
Nastavenie produktového katalógu a prepojenie s Facebook katalógom
Nastavenie produktového katalógu a prepojenie s porovnávačom cien Heureka
Prechod na platformu Midasto z iného e-shop systému je komplexná služba, ktorú realizujeme individuálne a na mieru. Migrácia existujúceho e-shopu môže byť jednoduchá a rýchla, ale aj náročná a komplikovaná, pretože záleží od rozsahu ponuky konkrétnej online predajne. V prípade vášho záujmu o prenos dát z pôvodného e-shopu vám zašleme cenovú ponuku.
Váš e-shop je možné jednoducho napojiť na dodávateľov a nový tovar, pričom jeho špecifikácia, popis, predajná cena a fotky sa zobrazia vo vašom e-shope automaticky. Vďaka napojeniu na dodávateľov ušetríte hodiny práce s pridávaním a editovaním produktov. Napojenie sa implementuje na mieru podľa požiadaviek zákazníka. Ide o doplnkovú funkciu na mieru, takže cenovú ponuku vám pripravíme podľa rozsahu požiadaviek.
Vzhľad, grafika a dizajn
Nastavte si, aký počet produktov sa zobrazí v kategórii vášho e-shopu na jednej stránke. Prednastaviť si tiež môžete predvolené zoradenie produktov v kategórii podľa najnavštevovanejších, najobľúbenejších, najpredávanejších, najlacnejších, najdrahších či najnovších. Umožnite svojim zákazníkom prezerať si produkty na jednej stránke v takom počte, ako im to najlepšie vyhovuje. Môžete nastaviť niekoľko filtrov, od najmenšieho počtu produktov s väčšími a detailnejšími obrázkami až po najmenší počet produktov s menšími náhľadmi, ale prehľadnejším rozložením.
Značky alebo výrobcov produktov, ktoré ponúkate vo vašom e-shope, môžete zobraziť na hlavnej stránke v dynamicky sa meniacej sekcii. Po kliknutí na logo značky sa zákazník automaticky dostane na zoznam produktov danej značky.
K dispozícii máte tri vizuálne možnosti zobrazenia obsahu blogu vo vašom e-shope. Blog sa automaticky zobrazí na základe vášho výberu. Rozloženie blogu si môžete, samozrejme, kedykoľvek zmeniť.
Systém Midasto má dostupné rôzne štýly zobrazenia hlavičky e-shopu v rámci jednotlivých šablón. Vyberte si z dostupných foriem zobrazenia takú, ktorá vám po grafickej stránke najviac vyhovuje alebo je pre vaše online podnikanie najvhodnejšia.
Systémová farba sa po zmene automaticky zobrazí na všetkých miestach, kde je to pre danú tému nastavené systémom. Vyberte si z dostupných preddefinovaných farieb e-shopového systému. Pokiaľ chcete špecifickú systémovú farbu, obráťte sa s touto požiadavkou na nás.
Vyberte si z ponuky dostupných šablón a upravte vzhľad e-shopu podľa vašich predstáv. Všetky šablóny sú plne responzívne, teda prispôsobené na zobrazenie pre všetky zariadenia. Ponuku šablón neustále rozširujeme. Vo vašom e-shope si môžete šablónu kedykoľvek zmeniť. Pri prechode na inú šablónu je však potrebné upraviť obsah, pretože každá šablóna využíva odlišné moduly a zobrazenie sekcií.
Pridajte na hlavnú stránku vášho e-shopu sekciu s ikonami, ktoré predstavujú hlavné benefity či výhody pri nákupe vo vašom online obchode, ako napríklad doprava zadarmo alebo predĺžená doba na vrátenie, lokalita vášho kamenného obchodu a podobne. Pre jednotlivé výhody si môžete doplniť vlastné ikonky a pridať vlastné texty.
Správa navigácií vám umožňuje úpravu prvkov ako topbar, menu, header alebo footer. Jednotlivé navigácie môžete upraviť na jednom mieste pre všetky jazykové mutácie či prepojené domény. Vyberte si, ktoré kategórie sa budú zároveň zobrazovať v menu. Správa navigácií je jednoduchá a intuitívna, takže ju zvládne skutočne každý.
Prispôsobte si úvodnú stránku e-shopu podľa vašich predstáv. K dispozícii máte viacero modulov, ktoré zobrazujú vybrané produktové kategórie alebo samostatne vybrané produkty. Vzhľad blokov môžete doplniť o vlastný dizajn pozadia. Poradie modulov môžete dynamicky meniť, upravovať alebo ich skryť. Vďaka možnosti úpravy modulov tak bude každý e-shop vyzerať unikátne.
Štýl prvkov e-shopu na platforme Midasto sa dá ovplyvniť pomocou takzvanej triedy kaskádových štýlov – CSS. Pridajte si vlastné CSS štýly a upravte dizajn e-shopu podľa vlastných predstáv. Na prácu s CSS je nutné mať aspoň základnú znalosť kódovania webových stránok. S upravenými CSS štýlmi sa tak dizajn vášho e-shopu môže líšiť od ostatných šablón.
Banery na hlavnej stránke e-shopu môžete upravovať jednoducho a prehľadne na jednom mieste, pre všetky jazykové mutácie alebo prepojené domény. Pre jednotlivé banery máte možnosť upraviť fotku/obrázok, nadpis, podnadpis, odkaz tlačidla, text tlačidla a jednotlivé farby týchto polí, pričom poradie banerov si môžete flexibilne upravovať potiahnutím. Pre každý baner vám systém Midasto umožňuje pridať verziu pre desktop a mobilnú verziu.