Pokiaľ neviete čo je CRM, pravdepodobne máte všetky informácie a kontakty na vašich zákazníkov usporiadané v tabuľke, e-mailovej schránke alebo na viacerých miestach v kancelárii. V určitom momente sa tento štýl ukladania informácií nedá udržať a potrebujete miesto, kde budete mať všetky informácie na jednom mieste a dostupné pre všetkých vo vašom tíme. S tým vám pomôže CRM.
CRM, riadenie vzťahov so zákazníkmi, je stratégia zameraná na budovanie vzťahov so zákazníkmi a zvýšenie ich celkovej spokojnosti. Používať CRM môžu všetky spoločnosti, ktoré chcú budovať vzťah so zákazníkom ešte efektívnejšie ako doteraz a mať lepší prehľad o procesoch firmy smerom k nim.
Zákazník má z jeho pohľadu vzťah s celou firmou, nie s konkrétnymi zamestnancami, preto je potrebné, aby boli informácie dostupné pre každého zamestnanca rovnako. Na to slúži CRM softvér.
CRM softvér zhromažďuje, triedi a spracováva dáta o zákazníkoch a aktivitách podniku smerom k nim. Môže ísť napríklad o dopyty, e-maily, meetingy, faktúry, kontakty, marketingové kampane, iné dokumenty…