Cieľová skupina je demografická skupina ľudí, ktorí s najväčšou pravdepodobnosťou budú mať záujem o váš produkt alebo službu. Ak vlastníte inštalatérsku spoločnosť, vaša cieľová skupina je vlastníkom nehnuteľností, a to ako komerčných, tak rezidenčných. Ak vlastníte obchod s hračkami, vaše cieľové publikum budú rodičia alebo starí rodičia.
Medzi ďalšie príklady cieľovej skupiny patria jednotliví muži vo veku 20 rokov, dvojičky, pracujúce matky, starší dôchodcovia, majitelia psov atď..
Je veľmi dôležité premýšľať o špecifických hodnotách, ktoré váš produkt alebo služba spĺňa. Ak vaša firma navrhuje webové stránky, zamerajte sa na predaj týchto webových stránok vlastníkom firiem a nie dôchodcom. Ak je váš produkt veľmi všeobecný ako napríklad balená voda, je potrebný menší výskum trhu, pretože väčšina ľudí používa balenú vodu.
Ak je však publikum konkrétnejšie, je dôležité získať údaje o vašich zákazníkoch, aby ste na nich mohli zacieliť svoju kampaň. Jedným zo spôsobov zhromažďovania údajov je ponúknuť špeciálny cenový alebo kupónový kód tým, ktorí navštívia vaše webové stránky, a vyplnia prieskum, ktorý zachytáva informácie, ktoré potrebujete.
Najdôležitejšou súčasťou pri zisťovaní cieľovej skupiny je venovať pozornosť tomu, ako vaše reklamné metódy fungujú. Ak chcete posúdiť účinnosť marketingovej kampane, môžete sledovať predaj, nových zákazníkov, žiadosti o informácie, telefonické otázky, maloobchodnú a webovú návštevnosť a prekliky.