Bounce rate predstavuje mieru okamžitých odchodov zo stránky. V praxi to znamená, že návštevník prišiel na určítú stránku a odišiel. Teda neklikol na žiadnu ďalšiu stránku. Pojem „bounce rate“ sa používa aj v emailovom marketingu, kde označuje množstvo vrátených emailov.
Bounce rate predstavuje pomer návštevníkov, ktorí odišli zo stránky bez žiadnej ďalšej interakcie, oproti všetkým návštevníkom stránky. Bounce rate je vyjadrený v percentách.
Bounce rate = (Počet návštevníkov, ktorí odišli zo stránky / Počet všetkých návštevníkov stránky) *100
Príklad: Na váš blog post prišlo za obdobie január a február 2017 dokopy 2300 ľudí, z toho 1850 už nepokračovalo na stránke ďalej, nečítalo iné blogy alebo sa neprekliklo na e-shop.
Váš bounce rate = (1850/2300) *100 = 67,4 %
Vo väčšine prípadov je vysoký bounce rate indikátor, že na stránke nie je niečo v poriadku. Pri blogoch je, naopak, vyšší bounce rate úplne normálny a môže znamenať, že návštevník na stránke našiel, čo hľadal, a odišiel. Vysokému bounce rate predídete, ak budete cieliť na správneho návštevníka a vytvoríte zaujímavý obsah.
Bounce pre jednotlivé stránky webu nájdete aj v Google Analytics. Kliknite na Správanie > Obsah webu > Všetky stránky. Bounce rate nájdete v tabuľke ako „mieru okamžitých odchodov“.