Stretli ste sa už s pojmom microsite? Mikrostránka sa často používa ako synonymum landing page, no ich význam je úplne iný. Kedy sa používa a aké výhody vám môže priniesť?
Čo je to Microsite?
Microsite, v preklade mikrostránka, je samostatná webová stránka, prípadne malý súbor stránok. ameriava sa na jednu kampaň alebo produkt a môže mať vlastný názov domény či subdoménu. Microsite je užitočným nástrojom, ktorý môže zvýšiť účinnosť vašich kampaní.
Aby ste lepšie pochopili, čo je mikrostránka, pozrime sa na pár príkladov, čo je a nie je mikrostránkou.
Mikrostránka je:
- Väčšinou dočasná stránka postavená na jedinej, časovo obmedzenej, digitálnej marketingovej kampani.
- Stránka s vlastným obsahom postaveným na vlastných konzistentných témach a kľúčových slovách.
- Podporovaná stránka vlastnými sociálnymi médiami, video obsahom a e-mailovými adresami.
Mikrostránka nie je:
- Landing page – jej úlohou je vzbudiť záujem zákazníka, informovať ho o konkrétnom predmete a používa sa ako prostriedok pre vyvolanie určitej akcie návštevníka – objednávka, registrácia, vyplnenie formuláru a iné.
- Malý web – web môže byť malý, ale to nie je to, čo z neho robí mikrostránku.
- Subdoména – mikrostránka môže mať aj svoju vlastnú subdoménu a zvyčajne ju má.
Výhody mikrostránky
Mikrostránka je navrhnutá tak, aby vyhovovala vašim potrebám a pomohla dosiahnuť určitý cieľ.
- Umožní vám mať viac zameraný a zacielený obsah
- Vaša domovská stránka bude čistejšia
- Môžete vyskúšať nové nápady – Vývoj nových marketingových stratégií a kampaní si často vyžadujú skúšobné obdobie, počas ktorého si overíte, či budú pre vašu spoločnosť skutočným prínosom. Mikrostránky sú skvelé presne na tieto prípady.
- Šetrenie zdrojov počas krátkodobých kampaní
- Zlepšíte vaše SEO – uistite sa, že na mikrostránke nemáte duplicitný obsah.
- Posilníte vašu značku