Search Engine Marketing, skrátene SEM, predstavuje marketing pre vyhľadávače. Zahŕňa viaceré marketingové nástroje a aktivity, napríklad platené odkazy, SEO a PPC reklamu. Jeho cieľom je zvýšenie viditeľnosti webu vo vyhľadávačoch. Vďaka SEM je web viditeľný pre ľudí, ktorý vyhľadávajú relevantné informácie.
SEM môžeme rozdeliť do dvoch skupín – organický, teda optimalizácia webového obsahu na základe kľúčových slov a platený, teda PPC reklama. Súčasťou plateného SEM marketingu je aj zacielenie na konkrétny región, v ktorom chcete reklamu zobraziť.
S narastajúcim počtom webových stránok firiem a internetových obchodov je Search Engine Marketing neodmysliteľnou súčasťou dlhodobej marketingovej stratégie každej značky. Väčšina nových návštevníkov stránky a teda aj potenciálnych zákazníkov objaví vašu stránku cez internetový prehliadač.
SEM využíva ideálne načasovanie. Potenciálny zákazník sa na vašu stránku dostane v čase, keď aktívne vyhľadáva služby alebo produkty, ktoré ponúkate. Ide o jeden z najefektívnejších nástrojov na zvýšenie návštevnosti akéhokoľvek webu.