E-commerce je pomerne široký pojem, ktorý sa používa na označenie všetkých obchodných transakcií realizovaných pomocou internetu.
V minulosti znamenalo elektronické obchodovanie podporu elektronických obchodných transakcií prostredníctvom využívania technológie elektronickej výmeny dát a elektronických prevodov finančných prostriedkov.
Dnes e-commerce, alebo aj elektronické obchodovanie, označuje nákup a predaj výrobkov či služieb cez elektronické systémy, ako je internet. Existujú štyri modely elektronického obchodovania, ktoré sú definované smerom marketingovej komunikácie, podľa toho, od koho vychádza a komu je určená:
B2B – Business to Business – od firiem pre firmy
B2C – Business to Customer – od firiem pre spotrebiteľov
C2B – Customer to Business – od spotrebiteľov pre firmy
C2C – Customer to Customer – od spotrebiteľov pre spotrebiteľov (napr. bazáre)
Obchodovanie cez internet je výhodné nielen pre zákazníka, ktorý tak ušetrí čas, ale aj pre samotného predajcu. Spoločnosti, ktoré rozšíria svoje kamenné predajne o e-shop, dosiahnu na väčší počet potenciálnych zákazníkov. Pre začínajúce firmy je e-commerce výhodným riešením, ako vybudovať značku bez nutnosti investovať do prenájmu obchodného priestoru a platenia personálu.